torsdag 29 september 2011

2011-09-28

Idag var jag med husse och lillhusse Mattias till våra jaktmarker för att bygga ett jakttorn. Mattias tog med mig på en liten rundtur för att kolla om det fanns några älgspår. Vi hittade jätte många spår som jag tyckte luktade jätte gott, det var några som var alldeles nya och en del gamla det kände jag på doften. När husse och hans jaktkamrater snickrat en stund tog dom fikapaus det var jätte bra för då fick dom tid att prata med mig. Dom är snälla dom där gubbarna en av dom bjöd mig på Bullen´s pilsnerkorv den va go den, jag fick en hel alldeles för mig själv. När vi slutade för kvällen var det redan mörkt och jag var jätte trött så jag somnade med en gång i bilen.
Jag tror att Razz saknat mig när jag var i skogen för han blev helt stollig när jag kom hem. När jag fått min kvällsmat började jag och Razz busa, vi har/hade en trasa att leka med och den gick i små bitar när vi hade dragkamp så husse och matte fick plock upp en massa småbitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar