söndag 25 september 2011

2011-09-25

Idag när husse kom hem från jobbet sa han att jag skulle få prova på något nytt. Jag blev lite nyfiken på vad han hade hittat på nu för han kom och satte på mig en liten sele. Selen va inget vidare att ha på sig den kliade och satt ivägen tyckte jag. När vi gick ut slapp jag selen, det var bra tyckte jag. Husse satte mig på våran lilla stig bakom huset och pekade på marken, det luktade konstigt. Jag fattade inte va husse menade riktigt men när jag nosade lite längre fram fick jag beröm, men jag gick bara en liten bit för jag tyckte att det var lite läskigt. Husse tjatade lite och försökte få mig att nosa igen men jag ville inte. Då gick husse och hämtade något lite längre fram på stigen och visade mig vad det var han ville jag skulle hitta. Tänk om han visat mig rådjursklöven först då hade jag ju fattat vad jag skulle göra att han inte begriper det. Nu vet jag vad det är han vill nästa gång det luktar blod i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar