lördag 24 september 2011

2011-09-24

Oj oj oj va det har varit mycke nu. I onsdags fick jag och Razz följa med matte och lillhusse Mattias till brukshundsklubben. Miljö träning kallas det för sa matte och jag förstår vad hon menade, så många olika hundar det var där och tränade. Sedan va det alla hussar och mattar som ropar hela tiden.
I torsdags var husse ledig från sitt jobb så vi gick till sjön för att ösa husses båt. På väg till båten luktade det lite speciellt på ett ställe och husse undrade vad det var så han tittade på marken för att hitta spår, han kan ju inte nosa som jag kan, husse sa att det var rådjur som passerat där. När vi kom till båten var den nästan full av vatten så husse började att ösa ur vattnet. Jag ville ju inte sitta själv på bryggan så jag försökte komma ut i båten men det gick inte så bra jag ramlade i vattnet, fy va kallt de va. På eftermiddagen var Razz och jag ute och gick med Jonathan och hans kompis Johan. Lillhusse bar mig en bit för han tyckte att det blev långt för mig sa han, han e allt bra snäll lillhusse.
Igår åkte husse iväg tidigt för att köpa delar till bilen som gått sönder. Medan husse lagade bilen var jag och Razz ute hela tiden. Jag och Razz busade en heldel med varandra och grävde ett hål i gräsmattan då blev husse inte så glad. När husse gick över till grannen vill vi följa med, men det fick vi inte kommer snart sa husse. Jag vet inte vad snart betyder. Razz visste hur vi skulle kunna komma till husse så han visade mig var man kan krypa under staketet, ni skulle sedd husses min när han fick se att vi rymt. Efter lunch lastade husse bräder och plankor på en släpkärra och stoppade in mig i hundburen bak i bilen och så åkte vi till skogen. Jag pep lite i början man vet ju aldrig husse kunde ju ha hämtat mig så jag fått sitta fram, det gick inte denna gång. När husse lastade av släpkärran sa han att det var brädor till ett jakttorn. Vi gick en lite runda i skogen så att jag skulle få se mig omkring sa husse. På kvällen va jag så trött så jag åt min mat och somnade som en stock på min filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar