söndag 18 september 2011

2011-09-18

Husse va jätte stolt över mig idag morse och skröt för matte att jag hade sovit hela natten och inte skulle ut och kissa flera gånger som Razz brukar göra. Men det är ju klart att får man sova på husses kudde hela natten så vill man ju inte gå ut i regn och rusk mitt i natten eller hur? Jag och husse tog en liten tur på morgonen så att jag skulle få se vad som finns runt huset sa husse. Det var spännande och luktade gott överallt. När vi kom in så va vi trötta så vi la oss på soffan och sov lite till. Fram på förmiddagen fick husse ett litet ryck och tog på mig ett halsband och innan jag hann reagera var vi ute i bilen. Ånej inte nu igen tänkte jag. Det blev inte så långt idag bara en liten tur till skogen utan för Ödeborg. Husse sa att han skulle visa mig var vi skall jaga nästa år när jag blivit stor. I skogen träffade jag tant Eka som är en tax, ni skulle bara veta va snälla hennes husse och matte e`. När vi gick där på en grusväg tyckte jag att det luktade så gott i dikeskanten, jag kan inte fatta att husse och dom inte kände dom goda dofterna, de luktade så gott så jag märkte inte att dikeskanten var brant så jag tappade balansen och rullade ner i vattnet å de va så kallt. När vi kom hem åt vi middag och så sa husse att vi skulle vila på maten. Va gott de va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar