måndag 27 augusti 2012

2012-08-27

Hej på er!
Åter en utställningshelg denna gång på Backamo 2 mil söder om Uddevalla. Kiro var där på lördag och fick bra kritik det som domaren saknade lite större bröstkorg, men det kommer sa han. Kiro är ju som jag bara 13½ månader så vi växer lite ännu.
På söndag var det min tur att bli utställd och matte var jätte nervös för den här utställningen. Domaren kom från Norge och hette Engh Espen. Han tyckte om mig och sa att jag var en fin  Fauve som kommer att gå långt va han nu menade med det?
Min kritik blev så här: " 14 mån mycket atletisk och stram, fast något högställd hane, maskulint huvud som kunde vara lite mer avrundat, fint uttryck, fint pigment,stark hals, mycket bra förbröst för åldern, mycket bra rygg och väl ansatt svans, utmärkt pälsstruktur, rör sig mycket effektivt från alla håll". 
Denna kritik innebar: Excellent Ck, placering 1 samt Bir.
Efter detta blev det en lång väntan för jag skulle in i ringen igen denna gång handlade det om bäst i gruppen av drivande hundar. Först fick jag och matte gå till en ring för att träffa en ny domare som skulle titta på alla drivande hundar, ja han ville väl inte bli överraskad i den stora ringen. Jag tro han gillade mig också för han pratade länge med mig vid förbedömningen. Sedan fick vi gå in i den stora ringen som var pyntad med stora fina blommor så nu gällde det att visa upp sig från sin bästa sida minnsan. Ni skulle hört matte när dom ropade upp mig som BIG 4 som hon tjöt av glädje ja det var så att alla som var kvar tittade på oss, och det var häftigt må ni tro.
Idag ska jag få ta det lugnt har husse sagt för att jag var så duktig igår men nästa helg har vi våran spårkurs så då är det fullfart igen.
Sköt om er så hörs vi.// Acke


Kiro från sin bästa sida.


Jag och min nervösa matte i första ringen.


Här blir jag BIR kolla mattes nöjda min nu e hon inte nervös
längre som synes. Domaren Engh Espen verkar också nöjd.


BIG 4;a och matte ännu nöjdare och stoltare.


Bir och Big4;a 2012-08-26

2 kommentarer:

  1. Grattis önskar farsan, farfar och farmor!!! Du får nog vänja dig vid det här nu :) Synd vi inte var där och hörde mattes lyckoskrik ;)

    SvaraRadera