lördag 11 augusti 2012

2012-08-11


I dag har jag och mina vänner tagit sovmorgon till 8:00 ,matte tyckte de var  för tidigt en helgmorgon.
Men hon lovade oss att vi skulle ta en tur runt våran sjö om "en stund".
När den  " stunden" var inne hade klockan blivit tio, då hade hon ätit frukost, druckit kaffe och glanat på morgon tv.
Själv äter jag upp min frukost på HÖGST två minuter.
Vi kom i alla fall iväg, och idag skulle vi gå "andra hållet" , jo jo, jag vet vid det här laget hur de blir med det, VILSEGÅNG, så även idag.
När vi kom in i skogen o bort i andra ändan av sjön hörde vi välkända muttrandet som hon gör när hon inte vet var vi är...."men är det här , såg det ut så, nej de kan det inte vara här,  vi får vända".
När vi kom till den mest vildvuxna delen hörde vi , "vad det växt igen , gräs, träd , och buskar, man ser ingen stig alls, gick stigen nästan i vattnet"....Jo JAG vet att växer en hel del på sommaren jag.
Sen händer det som händer titt som tätt , hon stupar huvudlöst i backen , denna gången var det rakt på stackars Razz, som undrade över varför han plötsligt fick en kärring på ryggen.
 Efter det tog hon ÄNTLIGEN sitt förnuft till fånga och sade - nu får NI gå först och visa vägen.
 DET var ju ingen match för vi visste precis var vi skulle gå.
Vi hann även ta ett bad under denna 2,5 timmar långa promenad, som  annars bara  tar 1,5 timme när andra är med.
Men men vi har ju inga tåg eller bussar att passa så oss gör det inget .
 Solen sken ju från en klarblå himmel också.

Men nästa helg skall då inte jag gå ut på promenad med henne för DÅ är de utställning på Tånga hed, håll tummarna för mig är ni snälla. Hej då //Acke


Jag och mina vänner tar sovmorgon innan......

Vi ger oss ut på "sjöturen", där vi passar på att ta oss ett dopp

Kiro blir törstig  i värmen...

de blir jag med

Razz hinner först av alla till våran egenhändigt "grävda" favvo " plats

jag nöjer mig att ta en lur i gräset...medan

Kiro föredrar att lägga sig inne 

Vi är snart i gång igen alla tre:)

1 kommentar:

  1. Men hade inte din matte fått en GPS eller två..... ;)

    SvaraRadera