måndag 24 oktober 2011

2011-10-24

Idag har vi miljötränat igen med en liten tur på stan. Bilar och sånt är inga problem men det luktar ju så gott överallt. Husse tyckte jag skötte mig så bra så jag fick en rökt grisknorr när vi var i djuraffären och handlade. När vi kom hem så överraskade husse mig med att ta fram en klöve från ett rådjur som han hade droppat blod på. Vi busade en stund på gräsmattan bakom huset och hade skoj så Razz blev blev tokig av avundsjuka. Sedan tog husse klöven och en flaska med blod och gick in i skogen en liten stund och när han kommer tillbaka har han tappat klöven den slarvern. Husse bused lite till med mig och sedan satte han på mig ett gammalt koppel han sa att han inte hittade selen. Sedan lyfte husse mig över staketet och visade mig en fläck med blod och sa att jag skulle leta efter klöven, det var ju jätte lätt att hitta den det var ju bara att följa bloddropparna fram till klöven. Husse blev som tokig av glädje när jag hittade den och jag fick massvis med godis och beröm.
När matte kom hem från sitt jobb tog matte och husse med mig och Razz på en skogspromenad en bit hemifrån på ett ställe som heter Skogaryd. Där finns många fina grusvägar att gå på och om inte min nos lurar mig en hel del vilt. Razz den busen smet iväg och var nog borta minst en kvart innan han kom tillbaka helbrun istället för vit. Nä nu är jag trött och ska nog ta mig en liten lur, ha de bra/ Acke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar