söndag 21 oktober 2012

2012-10-21

Hej på er.
Igår hade jag mitt första rådjursdrev, de va häftigt tycker jag. Dom där rådjuren dom är snabba och luriga dom må ni tro. Husse och lillhusse Mattias var nöjda med mig i varje fall. Drevet varade inte mer än ca 6-7 minuter  men det gick undan och jag hittade tillbaka alldeles själv och började att söka av kullen där rådjuret dök upp. Efter en liten stund hittade jag ett nytt spår som jag drog iväg på men det blev inget drev denna gång men en rejäl utsökningssväng.
Idag var det sista gången på våran spårkurs och husse var så nöjd med mig trots att jag bara nosade på klöven för att visa husse var den var. Husse försökte få mig att ta den och det gjorde Sylvia våran kursledare också men jag var mer intresserad av att det luktade älg på stigen. Jag visade husse var älgen hade gått och då frågade han dom som lagt spåret om dom sett spåren när dom gått där tidigare, men det hade dom inte så spåren var max 4 timmar gamla.
Hade bra så hörs vi. // Acke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar