lördag 6 oktober 2012

2012-10-06

Nu ska ni höra noga på här.....husse tog med mig som vanligt i bilen i torsdags. Vi åkte till mina jakt marker i Ödeborg, inget konstigt med det, för det gör vi ofta nu förtiden....husse o gubbarna bygger o kollar vägar mm...jag gillart skarpt:)

MEN de var inte en helt vanlig dag för mig skulle de visa sig.
 När vi kom fram regna o åska de så vi satt lite i bilen och väntade ut regnet lite.

SEN hände saker, jag fick på mig en MYCKET stel tröja och i den satte husse en teknisk manick, så ja vet var du är sa han.

Konstigt tyckte jag, kommer ju inte så långt i kopplet , MEN nu åkte de minsann AV....... och jag fick göra som jag ville.

Husse satte sig på sin "stol" och jag började kolla mig omkring...fast ja kom ju tillbaka till husse emellanåt och fick en köttbulle:)

Detta var ju livet självt...hitta till och med ett djur o "motionera" en stund , men den var för snabb så jag gick tillbaka och fick lite till livs dvs en köttbulle, sen ut igen.

Husse berättade för matte att han var så nöjd med mig och jag är mäkta stolt själv ....tänk att få springa lös och sen när man önskar  gå tillbaka och få sig lite till livs.

Idag Lördag var lillhusse med, och som dom kallar de ,tränade mig...dom var tydligen lika nöjda idag fast de inte fanns något att "motionera".

Imorgon  hörde jag att jag skulle få gå ett viltspår och träna på återgångar , ombyte förnöjer som han sa.


Förresten manicken som husse satte i den stela tröjan sa att jag hade sprungit 15-16 km båda gångerna...de är bra , jag sover så gott om natten då:)

PS Woodstock , det är INTE bara din husse som är kartnörd , MIN är de också , sitter och kollar på datan var jag sprungit:)

Ha de bra//  från en trött men nöjd Acke



Hagel i torsdags.......

Inte  bästa förutsättningarna kanske

Så här fint var de i Lördags...

Här kommer jag:)

och JAG igen..
f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar