söndag 6 maj 2012

2012-05-06

Hej på er!
Det har inte hänt så mycket sedan sist. Men igår drog det igång igen må ni tro. Matte strechade Razz efter att vi  varit ute på en liten kort promenad och stängde in honom i sin bur och jag och Kiro fick vara på våran plats i hallen medan matte gick ut för att göra en ny hästhage. När matte kom hem efter lite mer än en timma för att koka kaffe hade Razz gjort något i sin bur så att han hade fått ont i sitt ben igen. Det gjorde så ont att han inte kunde lägga sig ner och när matte rörde på hans ben tjöt han. När husse kom hem från sitt jobb fick dom åka till Västra djursjukhuset i Göteborg med honom. Man röntgade Razz men bilderna visade inga fel så man tror att han sträckt sig ganska rejält. Idag stödjer han på benet men haltar en hel del.
Idag fick jag också åka till veterinären akut. Det var så att jag och husse gick för att titta på den nya hästhagen och det luktade ju så gott över allt och så fick jag syn på något som jag aldrig sett förut och stoppar fram nosen för att kolla vad det var för något. Vad tror ni det var?Jo en stor Huggorm som bet mig till vänster om nosen. Husse blev nog räddare än vad jag blev för han lyfte på mig och började små springa hemåt. När vi kom hem hade jag fått ont och ville bara ligga stilla. Som tur är känner matte och husse en veterinär som matte ringde till han var så snäll och sa att jag fick komma trots att han var ledig. Han tittade på mig och lyssnade på mitt hjärta som lät bra, sedan fick jag en kortisonspruta i nacken och penicillin tabletter som jag ska äta i tio dagar. Jag är lite hängig nu ikväll men det ska nog gå bra även om hela nosen är öm nu.
Ett stort TACK till Veterinären Göran Hasslebäck som ställde upp för mig.
Ha de bra. // Acke

1 kommentar:

  1. Hej brorsan
    Woodstock här... Var nära en sådan där otäck zick-zack slang för någon vecka sedan, men Kevin ryggade (han har tidigare blivit biten i nosen precis som du), så då ryggade jag också. Tycker det är läskigt att gå ute i skogen nu, speciellt i solgläntorna och vägkanterna.
    När Kevin blev nosbiten så såg hans hals efter några timmar ut som en älgtjurs, med hakpåse och allt. Det är bra att dricka mycket säger han, husse och matte lurade honom genom att blanda i hundgodis och mat i vattnet......

    Krya på dig brorsan!

    /W

    SvaraRadera