söndag 16 november 2014

2014-11-16

Hej.
Det blev en fjärde plats på Basset sm för mig. Det var en tung terräng att jobba i med hög ljung mycket stora stenar och ris. Det tog en liten stund innan jag hittade två rådjur som jag lyckades driva i 32 minuter enligt domarna  som va med. Rådjuren gick ut på lång skjuts och jag förstår inte att dom kan springa så fort över stock och sten. Jag trampade fel så jag fick lite ont i mitt vänstra framben så jag avbröt drevet och letade mig tillbaka till husse, men jag gick lite fel så husse fick vissla på mig, han e snäll min husse. Vi fikade  så att jag fick vila lite sen var vi igång igen men det gick trögt, det finns inte så många rådjur i Småland tror jag. Jag pratade lite med dom andra som va med och tävlade å de va bara en av dom andra som hittade rå två gånger att driva och en som inte hittade något alls. Hon sa att det luktade gris i hela skogen.
Jag 32 poäng för drevet och 24 egenskapspoäng å de räckte till för att bli fyra.
I övrigt var det en trevlig tillställning med många trevliga hundar och människor som alla va lite hund tokiga och jakt galna. Bra jobbat av Basset syd, snyggt arrangemang, fint prisbord, god mat och trevliga värdar.
Hade bra.
Acke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar