fredag 15 februari 2013

2013-02-15

Hej på er.
Det var ett tag sedan. Husse och matte har blivit lite slappa med att skriva men jag ska försöka få igång dem igen. Det blev en ganska intensiv period i december och januari med mycket jakt och många kalas.
Lill husse Jonathan fyllde 20 år så då blev det två kalas och matte som fyllde år i oktober hade ett sent kalas.

Husse tyckte att jag gjorde bra ifrån mig när vi var och jagade så han anmälde oss till ett drevprov som ni vet. För ett par dagar sedan kom resultatet ni skulle sett husse så glad han blev och vilka godsaker jag fick så mer drevprov så jag kan få mer godsaker.

Först hade jag ett kort drev på 7 minuter sen vände jag åter till husse. Jag och husse flyttade oss en bit och så släpptes jag på nytt. Det tog några minuter innan jag fick tag i nästa rådjur men när jag hittat det så blev det ett drev på 47 minuter. Jag drev allt längre men domaren och husse hörde mig inte när jag kom bakom ett berg. När jag var färdig gjorde jag en snygg åter gång i mina egna spår.

Jag fick ett 2 pris och 46 poäng.
Delmoment                     Domarens EP     Ändrad EP    Kod
Sök                                        5                    
Upptagningsförmåga
arbete på slag                         5                        4              1
Drevsäkerhet                          4                                         1
Drevsätt                                 4                                         1
Tapptarbete                           5
Skall - hörbarhet                    5                                         1
Skallmarkering                       5                                         1
Samarbete                             5                                         1
Lydnad                                  5                                         2
Jaktduglighet                          5                          4
Summa:                                        46  

Nu väntar jag och husse på att snön ska smälta bort så vi kan börja träna viltspår igen. Anlagsklassen är ju avklarad så vi ska försöka oss på öppen klassen i slutet på våren är det tänkt. ( Jag kan men kan husse tro?)
Ha de bra så ska jag försöka skriva lite oftare.
// Acke

2 kommentarer: