torsdag 20 december 2012

2012-12-20

Hej på er:)
Skall berätta lite om min o mina grabbars resa till Stockholm, där ja skulle visa upp mig.
Husse packade in mig ,  och lillhusse på kvällskvisten och började färden dit.

Jag tycker det gick hyfsat, och när vi kom fram till där vi skulle bo över natten, träffade ja ju mina kompisar Luke o Irma.
Oj, så kul de var att träffa dem just DÄR.

Vi skulle övernatta i Tillberga hade husse bestämt...eller, egentligen hade Yvonne sagt till dom att de gick bra, för där skulle dom stanna.

Husse o lillhusse tyckte nog de var toppen, dom fick någon god middag med vin, medan jag fick äta mitt gamla vanliga torra foder.

På morgonen var det  tidig uppgång, faktiskt tidigare än tuppen...för jag hörde ingen som gol innan jag var uppe.

Vi packade in oss en andra gång, och färden gick mot Älvsjömässan.
Denna gång träffade jag en syster , närmare bestämt Fröken Tisdag.
Husse tyckte hon var väldigt fin.....och jag då ,tänkte jag.

Denna gången skulle en spansk  farbror bedöma oss fauvar, han tyckte inte riktigt om mina ben, tyckte dom var i längsta laget sa han och jag fick mitt första VG.

Jaja, någon gång ska vara den första, annars hade han mycket gott och säga om mig också, tex att jag var maskulin och DE gillar ju vi pojkar att höra...eller hur?

Min syster fick samma bedömning, men så har vi ju samma mor o far också:)

Vi shoppa lite reflexer innan vi tog bilen tillbaka i SNÖSTORM.
Väl hemma var jag DÖDSTRÖTT o det var gött att krypa till kojs i sängen.

PÅ lördag har husse lovat mig att vi ska gå till skogen och leta fyrbeningar , och jag kan redan nu säga jag är BEREDD.

Min bror har ju förresten haft avslutning på sin lydnadskurs, de varit med på under hösten .

Tydligen en annorlunda kurs för här har minsann blivit regler inomhus för mig och dom andra......de VAR bättre förr

Nu måste jag tacka några personer , som man gör i finare sammanhang:)
TACK, Yvonne Jyborn för att du stötta mig under tiden i ringen , då jag inte förstår spanska;)
TACK  Helena Landell m familj att vi fick bo hos er och att jag fick tillfälle att träffa min STORA kärlek, en ljuvlig spanielflicka.

Hej då och god jul//Acke

Yvonne översätter spanskan.....





Min pappa Jägardrömmens Ares


Min mamma Mynta

Min komis Luke, ser lite varm ut.....

Fin mat o vin fick dom.....människorna.....

Avslutning på Razz lydnadskurs.....

ja vill ha en "färsk"

Borta bra men hemma bäst

Dom saknade mig........

och han med.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar