onsdag 16 november 2011

2011-11-16

Hej på er!
Idag har jag gått en långpromenad med husse och Razz, ja lång för mig men inte för Razz och husse. Det var kallt i början tyckte jag men sen fick jag upp värmen och började nosa omkring så husse fick vissla på mig flera gånger. När vi kom hem lekte jag och husse en stund med en rådjursklöve på gräsmattan och sedan satte husse på mig ett koppel och det var inte roligt tyckte jag som alltid får gå lös. När vi skulle gå iväg tog husse med sig en lång grön lina som matte brukar ha till Razz och då fattade jag vad som var på gång, husse hade lagt ett spår åt mig igen. Spåret som husse hade lagt idag var svårare än vanligt för jag tappade det ett par gånger och då står husse där och bara tittade på mig tills jag hittade rätt igen. Jag tycker nog att han kunde ha hjälpt mig lite men inte gjorde han det inte. Det tog en stund att lösa spåret men jag fixade spåret och hittade klöven till husses stora glädje, och då fick jag massor med beröm och godis. Husse sa att jag var duktig som klarade av spåret själv och att det var cirka 200 meter långt och hade legat i 2 timmar. En baggis om jag får säga det själv.
 Må gott / Acke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar